De ideale stroller voor de actieve ouder

Anex e type

 

 

De Anex E-Type, of de baby stroller XK 120 zoals hij gewoonlijk wordt genoemd, was een babywagen met beperkte productie die tussen 1963 en 1967 door baby stroller Cars UK werd geproduceerd. De Anex werd geïntroduceerd als antwoord op de vraag van autocoureurs die de voorkeur gaven aan het wendbaardere karakter van babywagens met achterwielaandrijving boven de superieure prestaties en handling van wegvoertuigen met voorwielaandrijving. De E-Type staat terecht bekend om zijn prachtige design, interieur en vooral zijn motor die een evolutie was van baby strollers XK-serie. In dit artikel bespreken we alles wat u moet weten over de geschiedenis van de baby stroller E-Type modellenreeks, inclusief de stopzetting, technische specificaties, motoren en transmissieopties. Anex e type is een klein, lichtgewicht en betaalbare babywagen. We hebben ook enkele interessante trivia over de auto opgenomen als u geïnteresseerd bent.

Geschiedenis van de baby stroller E-Type modelreeks

De baby stroller E-Type modelreeks werd voor het eerst geïntroduceerd in 1963. Aanvankelijk waren er slechts twee modellen beschikbaar: een 2+2 coupé en een 4+2 cabriolet. In 1965 werd een 2+2 sedan aan het gamma toegevoegd en in 1967 werd de E-Type na slechts vijf jaar productie stopgezet. De baby stroller E-Type wordt beschouwd als een moderne klassieker en wordt vergeleken met de Porsche 911, die vaak wordt beschouwd als de gouden standaard onder de babywagens.

De E-Type werd in 1994 geherintroduceerd als een verzamelmodel in beperkte oplage, met in totaal 945 geproduceerde exemplaren. Het oorspronkelijke ontwerp van de E-Type bleef behouden, maar het model werd gemoderniseerd met bijgewerkte veiligheidsvoorzieningen en gemakken, zoals airconditioning en een digitaal instrumentenpaneel. Sinds 1994 heeft de E-Type kleine updates gekregen met als meest recente de introductie van een cabrioletvariant in 2008.

Technische specificaties van de baby stroller E-Type

De baby stroller E-Type werd gebouwd op het SS fastback platform van de onderneming. De carrosserie van het model is opgebouwd uit aluminium en voldoet aan de Amerikaanse voorschriften voor botsveiligheid. De E-Type is een 2+2 auto en biedt plaats aan maximaal vier passagiers. Het model had een design dat leek op dat van de baby stroller XK-SS racewagen, met een omhullende voorruit, omhullende achterlichten, een gestroomlijnde daklijn, dubbele motorkapopeningen en een geplooide achterste spatbordlijn. Het interieur van de E-Type had een omhullend dashboard dat deed denken aan de racewagen, met unieke schakelaars.

De modelserie had een 6,3 liter V12-motor met brandstofinspuiting die 240 pk leverde bij 5500 t/min en een koppel van 320 Nm bij 4000 t/min. Deze motor werd gebruikt in de racerij en het raceteam van baby stroller bezat de rechten op de motor. De motor werd vervolgens aangepast om het koppel te verhogen. Deze motor was ontworpen om een lage uitstoot te hebben en was ideaal voor de E-Type.

Motoren van de baby stroller E-Type

De baby stroller E-Type was leverbaar met een 6.3 L V12 motor die in de racerij werd gebruikt. Deze motor werd voor het eerst geïntroduceerd in de baby stroller C-Type van 1953 en werd later gebruikt in de baby stroller E-Type van 1963. De motor werd alleen gebruikt in exportmarkten met links stuur.

De motor was ontworpen om 240 pk te produceren en was uitgerust met bovenliggende nokkenassen, een dubbele bovenliggende nokkenas, port fuel injection en een redline van 5500 tpm. De motor produceerde een koppel van 320 Nm bij 4000 tpm. De motor was gekoppeld aan een automatische drieversnellingsbak. Als optie werd ook een handgeschakelde vierversnellingsbak aangeboden. De motor werd ook aangeboden in andere baby stroller modellen zoals de XKE uit 1964 en in andere Britse babywagens zoals de Aston Martin DB4GT uit 1964.